Veel licht, lucht en een stukje cloud: de beste kantoorindeling

Letterlijk in hokjes werken is niet meer van deze tijd. De zogenaamde ‘cubicles’ hebben in de meeste bedrijven allang plaats gemaakt voor een open kantoorindeling die lekker licht en luchtig aandoet. Maar zo’n moderne open werkvloer neemt natuurlijk ook de nodige plaats in, en is dat wel zo efficiënt nu de beschikbare werkruimte almaar kleiner wordt? Slim inrichten is cruciaal. Met deze tips bespaar je gegarandeerd plaats op kantoor!

1. Haal alles uit de kast(en)
Elk bedrijf heeft zo zijn redenen om mee te surfen op de digitale revolutie. Medewerkers verliezen geen kostbare tijd meer met het opzoeken van documenten en de collega’s op de baan hebben altijd toegang tot de meest recente informatie, want alles zit gewoon in de cloud. En eenmaal in de cloud hoef je de papieren versies van de documenten niet meer bij te houden, want de fiscus aanvaardt een digitaal archief net zo goed. Die mastodonten van archiefkasten kun je dus gerust naar de kringloopwinkel brengen.

Tip: maak kennis met Scan & Connect en digitaliseer je archief met slechts één druk op de knop.

2. De beste kantoorindeling laat flexwerken toe
Waar je beste salesmedewerkers zich meestal bevinden? Op de baan natuurlijk. Hebben ze dan ook werkelijk allemaal een bureau nodig op kantoor? Eigenlijk niet. Zeker niet als je bedrijf volop aan het digitaliseren is, want dan ligt de weg naar de cloud – flexwerken dus – volledig open. Richt flexibele werkplekken in voor medewerkers die regelmatig buitenshuis werken en er komt meteen een zee van ruimte vrij.

3. Consolideer het printerpark
‘Sharing is caring’. Hebben je medewerkers wel degelijk een printer per eiland nodig? Moet je printerpark werkelijk de helft van het gangpad in beslag nemen? Vast niet. The Knorr-Bremse Group – een organisatie met meer dan 20.000 werknemers en 20 kantoren wereldwijd – dacht er net zo over. Met de hulp van KYOCERA herleidde het bedrijf zijn printerpark weer tot de essentie: er werden 900 multifunctionele toestellen geïnstalleerd in combinatie met fleet management software. Niet meer dan één toestel per 22 medewerkers dus, die er elk veilig mee kunnen afdrukken dankzij hun individuele account.

Een nieuw project met een nieuwe visie. Wij staat garant voor creativiteit, betaalbaarheid en kwaliteit. Vertrouw de inrichting of verbouwing van uw kantoor toe aan een ervaren partner die het volledige project coördineert en opvolgt. Bij Toon De Somer denken wij met jou mee!

Een nieuw project met een nieuwe visie. Wij staat garant voor creativiteit, betaalbaarheid en kwaliteit. Vertrouw de inrichting of verbouwing van uw kantoor toe aan een ervaren partner die het volledige project coördineert en opvolgt. Bij Toon De Somer denken wij met jou mee! Contacteer ons vandaag nog.

Bron: Kyocera – Document solutions blog

Bezoek virtueel onze nieuwe showroom

Tooon Chair everything is possible

Bel 32 3 647 26 08 of maak een afspraak